Hariduslike erivajadustega laste psühholoogilise ja pedagoogilise abi alused:
– Kaasaegsed lähenemised hariduslike erivajadustega laste kasvatustöös.
– Integreeritud ja kaasav haridus. Hariduslike erivajadustega lastega õppeprotsessi korraldamise tunnused ja tingimused.
– Arengupsühholoogia alused. Vanuse perioodilisus, vaimsete kognitiivsete protsesside (mälu, tähelepanu, kõne, mõtlemine jne) arengu tunnused.
– Pedagoogika alused. Pedagoogika kategooriad, põhimõtted, eesmärgid ja eesmärgid. Neuropedagoogika
– Psühholoogilise esmaabi alused.
Sissejuhatus eripedagoogikasse:
– Pedagoogiline tugi käitumisprobleemidega (hüperaktiivsus, agressiivsus, isoleeritus, lastehirmud jne) laste hariduskeskkonnas.
– Töö kõnepuudega lastega.
– Pedagoogiline tegevus autismispektri häirega lastega.
– Töö vanemlikust hoolitsusest ilma jäänud lastega.
– Pedagoogiline tugi pagulaste ja migrantide lastele.
Hariduslike erivajadustega laste vanematega töötamise tunnused:
– Hariduslike erivajadustega laste abistamise korralduse eripära.
– Vanema ja haridusliku erivajadusega lapse vahelise suhtlemise alused.
– Reeglid ja vead hariduslike erivajadustega laste arendamisel.
– Õpetaja ja vanema vahelise suhtluse tunnused, kellel on haridusliku erivajadusega laps.
– Ressursitöö vanematega, kellel on haridusliku erivajadusega laps.
Hariduslike erivajadustega laste kohanemise tunnused:
– Kohanemise mõiste. Vormid, kohanemisastmed.
– Laste raske kohanemise põhjused.
– Haridusliku erivajadusega lapse, õpetaja, vanemate ja laste meeskonna kohanemise tunnused.
– Kohanemisperioodil kasutatavad praktilised tehnikad ja meetodid.
– Hariduskeskkonna kohanemisvõimalused.
Pedagoogilised tegevused hariduslike erivajadustega lastega:
– Koolituse eesmärgid ja eesmärgid. Pedagoogilise tegevuse planeerimine.
– Arendava ja turvalise õpikeskkonna ettevalmistamine.
– Õpetamise teoreetilised ja metoodilised alused.
– Õppe- ja parandustegevus hariduslike erivajadustega lastega.
– Laste sotsialiseerimine haridusruumis.
– Hariduslike erivajadustega laste haridusmotivatsiooni ja suhtlemise tunnused.
Kunstitehniku psühholoogilised ja pedagoogilised võimalused parandus- ja arendustöös erivajadustega lastega haridusvajadused:
– Laste kunstiteraapia alused. Eesmärgid.
– Kunstiteraapia ja kunstipedagoogika ressurss töös hariduslike erivajadustega lastega.
– Kunst-tehnoloogiad töö arendamisel. Nukuteraapia, liivateraapia, vilditeraapia, isoteraapia jne.
– Tõhusa suhtluse meetodid ja tehnikad.
– Hariduslike erivajadustega laste võimete hindamine.
Õpetaja isiksuse arendamine:
– Õpetaja isiksuse tugevused ja nõrkused töös eriliste lastega.
– Eetilised põhimõtted töös hariduslike erivajadustega lastega.
– Ressursiks kunst-tehnoloogiad eneseabiks õpetaja töös.
-Tõhusad meetodid läbipõlemise ennetamiseks töökohal.
– Rääkimis- ja näitlemisoskuse arendamine.
– Sissejuhatus maalimise põhitõdedesse. Värvipedagoogika, joonistamine, kompositsioon.
KOKKU TUNDI – 270 AK. TUNDI